Det handler om naturoplevelser, gode overnatningsmuligheder og weekendture, når de tyske turister skal lokkes til Danmark til vinter.

Molslinjens udmelding om, at den vil sejle hele året mellem Rønne og Sassnitz, når den overtager sejladsen, åbner et nyt marked for tyske turister om vinteren, lyder det fra VisitDenmark.

– Generelt er der et ret stort marked. Tyskerne vender snuden mod Danmark igen, og vi ser, at fire ud af ti tyskere lægger deres ferier udenfor højsæsonen, siger Mads Schreiner, der er Markedschef ved VisitDenmark i Tyskland.

Han tror, at Molslinjens udmelding om lavere billetpriser vil få flere tyskere til at tage til Bornholm.

– Når de kommer udenfor sæsonen, så er det selvfølgelig vigtigt, at der er noget, der er åbent. Ellers så leder de efter nogle gode overnatningsmuligheder. Et feriehus med en brændeovn gør meget ved det. Og så er det naturen, de vil ud og opleve, siger Mads Schreiner.

Markedschefen ser i øvrigt et uudnyttet marked i de kortere ferie, da de tyske turister ofte tænker Danmark som et område med feriehuse, der kun lejes ud på ugebasis. Nu skal turisterne forstå, at de kan komme til Bornholm for en forlænget weekend.

– Der er 80 millioner kortferier på det tyske marked om året, og Danmark får ikke særligt stor andel af det marked endnu. Tyskerne vil på korte ferier, og det handler om at gøre produktet tilgængeligt og få fortalt, at det er muligt, siger Mads Schreiner

Kilde: TV2 Bornholm